Boresh Boresh Marketing Advertising Development Marketing Advertising Development
1398/11/20 در ساعت 19:30:00

بازاریابی دیجیتال چیست؟ و انواع بازاریابی دیجیتال چه می باشد؟

به کلیه تلاشهای بازاریابی که از ابزارها و دستگاه های الکترونیک منطبق با فن آوری دیجیتال استفاده کرده و بستر فعالیت این ابزارها اینترنت می باشد، "بازاریابی دیجیتال" گفته می شود.

بازاریابی دیجیتال چیست؟ و انواع بازاریابی دیجیتال چه می باشد؟

بازاریابی دیجیتال چیست؟ و انواع بازاریابی دیجیتال چه می باشد؟

بازاریابی دیجیتال چیست؟ و انواع بازاریابی دیجیتال چه می باشد؟ - گروه برندسازی، تبلیغات،بازاریابی و توسعه کسب و کار برش

با توجه به گستردگی روز به روز تکنولوژی و افزایش امکانات در بستر اینترنت و سرویس های آنلاین، "بازاریابی دیجیتال" نقش پررنگی نسبت به "بازاریابی خطی" یا همان بازاریابی سنتی پیدا کرده است.

قبل از اینکه به تعریف " بازاریابی دیجیتال" بپردازم. بهتر است اندکی وقت را صرف شناخت بهتر " بازاریابی " و اهمیت آن کرده و " بازاریابی خطی " را بیشتر بشناسیم.

در کل "بازاریابی " یا بهتر بگویم " مارکتینگ " تعاریف بسیار زیادی دارد که از منظر جایگاه های مختلف برندسازی، تبلیغات، فروش و مالی تعریف متفاوتی خواهد داشت. برای اینکه بیشتر با مفهموم "بازاریابی " و اهمیت آن آشناتر شوید. می توانید به مقاله، من "بازاریابی در دستان جامعه شناسی!" در همین سایت مراجعه کنید.

در ادامه با من، فراز گلستانه، مشاور برند و توسعه کسب و کار همراه باشید تا "بازاریابی دیجیتال" را بهتر بشناسیم.

اگر به ساده ترین حالت ممکن بخواهم، مفهوم " بازاریابی " را تعریف کنم. " بازاریابی، عمل یا فرایند خرید یا فروش در بازار است؛ به عبارت دیگر به کلیه فعالیت هایی که منجر به عرضه، فروش، انتقال آگاهی و آشنایی خدمات یا کالا در بازار شود، بازاریابی گفته می شود."

در این رابطه " بازاریابی خطی" یا " بازاریابی سنتی" به بازاریابی گفته می شود که فرآیند فوق از طریق پلتفرم هایی نظیر تلویزیون، رادیو، آگهی های محیطی، نشریات چاپی، رسانه های اجتماعی، تبلیغات دهان به دهان و سایر کانال های ارتباطی، به مخاطبین یا مشتری ها انتقال یابد.

همه بازاریابان حرفه ای به خوبی می دانند. که عامل اصلی موفقیت در "بازاریابی"، ارتباط با مخاطب در زمان و مکان مناسب است. همچنین پیگیری و تکرار در "بازاریابی"، نقش اساسی در رسیدن به نتیجه نهایی دارد.

این موضوع، به این مفهوم می باشد که : "هرجا که مخاطب بیشتر در حال وقت گذراندن است، حتما به آنجا برویم. " با انتقال این جمله اهمیت بستر اینترنت و " بازاریابی دیجتیال" نشان داده می شود. زیرا امروزه مخاطبین، زمان بسیار زیادی در گردش های اینترنتی صرف می کنند.

تعریف بازاریابی دیجیتال :

تعریف بازاریابی دیجیتال - گروه برندسازی، تبلیغات،بازاریابی و توسعه کسب و کار برش

به کلیه تلاشهای بازاریابی که از ابزارها و دستگاه های الکترونیک منطبق با فن آوری دیجیتال استفاده کرده و بستر فعالیت این ابزارها اینترنت می باشد، "بازاریابی دیجیتال" گفته می شود. در این مدل، مشاغل برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده خود از کانالهای دیجیتالی مانند موتورهای جستجو ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل و وب سایتهای دیگر بهره خواهند گرفت.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


لطفا مطلب زیر را نیز مطالعه کنید :

درباره فاز آگاهی برند (Brand Awareness) چه می دانید؟


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

انواع بازاریابی دیجیتال :

انواع  بازاریابی دیجیتال - گروه برندسازی، تبلیغات،بازاریابی و توسعه کسب و کار برش

" بازاریابی دیجیتال"، انواع بسیار زیادی دارد. که در این مقاله به چند نوع از مهم ترین های آن اشاره کرده و توضیح مختصری در رابطه به آن ارائه می کنم.

بهینه سازی موتور جستجو:(Search Engine Optimization)

این فرآیند به منظور بهینه سازی وب سایت شما و دیده شدن در رتبه های بالایی، موتور جستجوها از جمله گوگل می باشد.

بازاریابی محتوا :(Content Marketing)

این اصطلاح به معنای ایجاد و ارتقاء تولید محتوا در قالب دیداری و شنیداری است که فرآیند فوق منجر به ایجاد " آگاهی برند" ، افزایش ترافیک و در نهایت مشتری "راغب" می گردد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی :(Social Media Marketing)

در این بازاریابی، شما از بستر شبکه های اجتماعی استفاده کرده و پیغام یا تبلیغات خود را به مخاطب مورد نظر می رسانید. توجه به تفاوت شبکه های اجتماعی و مخاطبین آن در این مدل بازاریابی حائز اهمیت است.

 

تبلیغات کلیکی :(pay per click)

این اصطلاح نوعی از تبلیغات آنلاین است که در آن شما تنها به ازای کاربری که به شما علاقه نشان داده و با کلیک روی تبلیغات، وارد وب‌سایت شما می‌شود هزینه می‌پردازید.

 

بازاریابی وابسته یا مشارکتی :(Affiliate Marketing)

این اصطلاح نوعی از بازاریابی عملکرد-محور است که در آن یک کسب و کار به ازای هر بازدیدکننده یا مشتری که توسط بازاریابی شریک (affiliate) جذب می شود به او پاداش می دهد. این حوزه، چهار نقش آفرین اصلی دارد: فروشنده یا تبلیغ کننده (که با عناوین خرده فروش یا برند نیز شناخته می شود)، شبکه ( که حاوی پیشنهاداتی برای انتخاب شریک است و پرداخت ها را بر عهده دارد)، انتشاردهنده یا ناشر (که با عنوان شریک یا affiliate نیز شناخته می شود) و مشتری.

 

تبلیغات بومی :(Native Advertising)

تبلیغات همسان یا تبلیغات بومی، روشی از تبلیغات آنلاین است که ازنظر ظاهری و حس و حال، با فرم و کارکرد پلتفرمی که در آن نمایش داده می‌شود همخوانی دارد. به عبارت ساده نوعی از تبلیغات است که به شما حس تبلیغ نمی دهد و شما آن را بخشی از سایت یا پلتفرم مورد نظر می دانید.

 

اتوماسیون بازاریابی:(Marketing Automation)

اتوماسیون بازاریابی، استفاده از نرم افزاری است که به طور خودکار کارهای تکراری که اغلب زمان زیادی صرف آنها می شود، مانند پیگیری ایمیل، کمپین های قطره ای (Drip Campaigns)، و آگهی های شبکه های اجتماعی، را انجام دهد.

 

بازاریابی ایمیلی :(Email Marketing)

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که از اهمیت ویژه‌ای در بازاریابی محتوا برخوردار است. این مدل از بازاریابی برای انتقال انواع محصول و ایجاد مشتری متعهد مطلوب می باشد.

 

روابط عمومی آنلاین :(Online PR)

روابط عمومی آنلاین - گروه برندسازی، تبلیغات،بازاریابی و توسعه کسب و کار برش

روابط عمومی Online یا روابط عمومی الکترونیکی، تأثیر شبکه اینترنت را تقویت می‌کند. به یاد داشته باشید که اصطلاح Internet مخفف کلمه “interconnected networks” (شبکه‌های متصل داخلی) است. و دقیقا روابط عمومی آنلاین همان نقش روابط عمومی سازمان را در بخش دیجیتالی عهده دار است.

 

بازاریابی درون گرا :(Inbound Marketing)

بازاریابی ربایشی یا درونگرا به این مفهوم است که مخاطب در ابتدای سفر مشتری و آشنایی با برند شما، احساس کند که خود به سمت شما آمده، نه اینکه شما به سراغ او رفته باشید و شروع ارتباط بین مخاطب و کسب و کار با تصمیم و توسط مخاطب انجام می شود

 

بازاریابی ویروسی :(Viral Marketing)

بازاریابی ویروسی به استراتژی‌ها و راهکارهایی در بازاریابی گفته می‌شود که باعث می‌شود تک‌تک افراد، پیام تبلیغاتی شرکت را به دیگران منتقل کنند. این شیوه از بازاریابی، شرایط را برای افزایش آگاهی از برند و تأثیرگذاری بیشتر تبلیغات فراهم می‌کند.

 

بازاریابی از طریق موبایل :(Mobile Marketing)

این اصطلاح به کلیه فرایند های بازاریابی که از طریق موبایل انجام میشود و منجر به فروش و معرفی محصول و یا خدماتی می شود بازاریابی موبایل گفته می شود، به طور کلی بازاریابی موبایل تاثیر بسیار خوبی بر روی یک کسب و کار خواهد داشت، زیرا به راحتی قابل دسترس و هوشمندانه است.

مجموعه برش با بهره گیری از دانش روز دنیا و برخورداری از پرسنلی مجرب در دستیابی به سیستمی پویا و قابل اندازه گیری در خدمت کسب و کار شما عزیزان می باشد.

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان به بخش مشاوره سایت برش رفته و فرم مربوطه را تکمیل کنید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

برش () فراز گلستانه () بازاریابی () تبلیغات () برندسازی () مشاور برند () بازاریابی دیجیتال () دیجیتال مارکتینگ () اینترنت () بازاریابی محتوا () تبلیغات کلیکی () روابط عمومی () بازاریابی ویروسی () بازاریابی موبایل ()
نظر جدید
0%