Boresh Boresh Marketing Advertising Development Marketing Advertising Development
1397/10/12 در ساعت 22:41:00

 KOL در بازاریابی چیست؟

عصر دیجیتال با ظهور KOL تغییر بزرگی در سیستم بازاریابی داشته است.

 KOL در بازاریابی چیست؟

KOL، که به عنوان رهبران کلیدی شناخته می شوند، افرادی هستند که مصرف کنندگان آن ها را دنبال می کنند و به نکته ها و پیغام های آنان توجه ویژه ای دارند. نام دیگیری که به این افراد اطلاق می شود Influencer یا نفوذ گران می باشد.

این افراد در رسانه های جمعی اهمیت بالایی دارند، زیرا آنها قادر به اتصال و ارتباط با مخاطبان خود به شیوهای صمیمی و دوستانه هستند.

عامل های  که منجر به دیده شدن این افراد می شود  با افراد مشهور کاملا متفاوت است . تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی، قادر به ایجاد یک گفتگو صمیمی با مخاطبین خود هستند و در نهایت حضور این افراد کمپین ها را جذاب تر می کند، توانایی این افراد واقعی ، به اشتراک گذاشتن افکار و ایده های خود  در رابطه با محصولات یک برند یا چند برند می باشد.

باید به این نکته توجه داشت ، کلامی که از دهان  خارج می شود برای  تصمیم گیری مصرف کننده بسیار مهم است – و این افراد در این حوزه 20 تا 50 درصد عامل تاثیر گزار در تصمیم خرید یک مصرف کننده می باشند.

این نفوذگران افراد قدرتمند در حوزه تخصص خود بشمار می آیند و برای مخاطبین خود  قابل اعتماد و قابل درک می باشند ، آنها برای مخاطبانشان معروف هستند  بنا براین این جریان منجر به موفقیت بازاریابی می شود که توسط این افراد ارائه می گردد.

رهبران کلیدی دوگانه کار می کنند:

آنها نه تنها با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنند، بلکه در اکثر موارد شناخت درستی نسبت به رفتار جمعیت مواجه با خود یا جامعه خود دارند.

این امر اجازه می دهد تا برندها به طور دائم بودجه بازاریابی خود را به این بخش تخصیص دهند.

تمرکز بر ایجاد یک رابطه بلندمدت با عوامل تأثیرگذار:

این افراد با ایجاد رابطه طولانی مدت با مخاطبین اعتبار بیشتری دارند و این مر موجب آن شده که هر زمان محصول و یا کالایی را معرفی می کنند، مخاطبین از روی محبت و اعتماد به راحتی پذیرای آن اتفاق می گردند

با KOL خود همکاری کنید :

با توجه به اینکه این افراد به وجود آورنده محیط ارتباطی خود با مخاطبینشان هستند و دیدگاه ها و تفکرات مخاطبین خود را می شناسند، برای داشتن یک برنامه تبلیغاتی که قرار است از رسانه آن ها استفاده شود. بهتر است نقطه نظرات آنها در انتقال درست پیام در نظر گرفته شود.

چگونه بهترین رهبران برند خود را پیدا کنید :

در این امر چندین نکته وجود دارد که می بایست  در نظر گرفته شود تا  بتوانید بهترین KOL را برای برند خود انتخاب کنبد. اولین نکته این است که ببینید این افراد چه تاثیری در جامعه هدفی مورد نظر شما دارند شما می توانید با ارزیابی و عملکرد این افراد با مخاطبین و میزان پاسخگویی مخاطبین ، تشخیص دهید که این فرد می تواند برای شما مناسب باشد یا خیر

در اغلب موارد، دیده شده که استفاده کردن از چندین Influencer کوچک تر با اهادف متمرکزتر تاثیر گزاری بیشتری داشته تا استفاده از Influencer های بزرگتر، بدیهی است که استفاده درست از این افراد می تواند منجر به کاهش هزینه های بازاریابی گردد و عدم استفاده صحیح می تواند لطمه های مالی را دربر داشته باشد.

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان به بخش مشاوره سایت برش رفته و فرم مربوطه را تکمیل کنید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

برش () فراز گلستانه () برند سازی () بازاریابی () مارکتینگ () شبکه های اجتماعی () اینفلوئنسر مارکتینگ () KOL مارکتینگ ()
نظر جدید
0%