Boresh Boresh Marketing Advertising Development Marketing Advertising Development
1398/11/07 در ساعت 14:40:00

بازاریابی در دستان جامعه شناسی!

زمانی که در مورد بازاریابی صحبت می کنیم، ترس و واهمه در بسیاری از افراد دیده شده و بارها با این جمله مواجه شدم. " من بازاریابی نمی کنم! "

بازاریابی در دستان جامعه شناسی!

بازاریابی در دستان جامعه شناسی!

بازاریابی در دستان جامعه شناسی! - گروه برندسازی، تبلیغات،بازاریابی و توسعه کسب و کار برش

زمانی که در مورد بازاریابی صحبت می کنیم، ترس و واهمه در بسیاری از افراد دیده شده و بارها با این جمله مواجه شدم.

" من بازاریابی نمی کنم! "

شاید دلیل بوجود آمدم این واکنش برگرفته از تصویر غلط بازاریابی است که برخی از موسسات و شرکت ها آن را رقم زدند. و از دید من معادل گیری کلمه بازاریابی به جای مارکتینگ از ابتدا غلط و بسیار سطحی بوده است.

در اینجا به این نکته اشاره خواهم کرد که در فرآیند تجاری ما بیش از 146 عنوان بازاریابی داریم.

در ادامه با من، فراز گلستانه، مشاور برند و توسعه کسب و کار همراه باشید تا به بازاریابی در دستان جامعه شناسی نگاه عمیق تری داشته باشیم.

با نگرش عمیق تر به موضوع بازاریابی در خواهیم یافت که عملا هر فردی که شاغل است و تجارت میکند به نوعی با فعالیت بازاریابی عجین می باشد و شاید با این دیدگاه دیگر آنچنان، بازاریابی " ترسناک " به نظر نرسد.

برای درک بهتر بازاریابی با تعاریف متعدد، به این تعریف ساده بسنده خواهم کرد : "به کلیه فعالیت هایی که منجر به ایجاد بستر مناسب برای شناخت، فروش و آگاهی مردم در رابطه با خدمات و محصولات و حتی اطلاعات میشود را، بازاریابی می گوییم."

نکته اصلی در اینجاست که ما فعالیت های فوق را بر اساس ایجاد نیاز و درخواست های انسانی انجام می دهیم.

به عبارت دیگر "انسان ها" مخاطب ما هستند.

به عبارت دیگر "انسان ها" مخاطب ما هستند - گروه برندسازی، تبلیغات،بازاریابی و توسعه کسب و کار برش

بنابراین در ابتدا می بایست ما ماهیت و تفکرات انسانی را به درستی درک کرده تا بتوانیم ارتباطی موثر و پویا را ایجاد کنیم. ایجاد ارتباط اولین قدم از 3 گانه کلیدی بازاریابی ( ارتباط، جلب اعتماد، تغییر رفتار مخاطب) محسوب می شود.

 


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

لطفا مطلب زیر را نیز مطالعه کنید :

تقویم بازاریابی یا marketing calendar چیست ؟

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

تمامی بازاریابان حرفه ای به این نکته واقف هستند که شناخت درست از تیپ های شخصیتی انسان ها ضرورت بسیاری دارد. زیرا کنش و واکنش هر فرد نسبت به مسائل و گفته های مختلف متفاوت است.

اهمیت جامعه شناسی در بازاریابی :

اهمیت جامعه شناسی در بازاریابی - گروه برندسازی، تبلیغات،بازاریابی و توسعه کسب و کار برش

فارغ از شناخت در رابطه با تیپ های انسانی توسط بازاریابان، توجه به جامعه و آداب و رسوم زندگی هر فرد برای جهت دهی و جهت گیری مخاطب حائز اهمیت است. مدل تفکر و رشد هر فرد تحت تاثیر مستقیم جامعه رشد او می باشد.

در نهایت شناخت کامل از جامعه و یا "جامعه شناسی" منجر به آن خواهد شد که در ابتدا ما استراتژی و برنامه درستی را تبیین کرده و در ادامه بتوانیم در بازاریابی موفق تر عمل کنیم.

در پایان این مطلب برای تاکید به اهمیت "جامعه شناسی" به بزرگترین پارامتر موفقیت برند اشاره دارم که آن " ارزش برند از دیدگاه مشتری " است.

مجموعه برش با بهره گیری از دانش روز دنیا و برخورداری از پرسنلی مجرب در دستیابی به سیستمی پویا و قابل اندازه گیری در خدمت کسب و کار شما عزیزان می باشد.

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان به بخش مشاوره سایت برش رفته و فرم مربوطه را تکمیل کنید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

برش () فراز گلستانه () بازاریابی () تبلیغات () برندسازی () استراتژی () جامعه شناسی () انسان () ارزش برند ()
نظر جدید
0%