Boresh Boresh Marketing Advertising Development Marketing Advertising Development
1398/11/10 در ساعت 18:22:00

مدل کسب و کار تفکیکی چیست؟

مدل کسب و کار تفکیکی به مدلی گفته می شود که در راستای بهبود عملکرد شرکت به سه دسته کاملا متفاوت تقسیم گردد

مدل کسب و کار تفکیکی چیست؟

مدل کسب و کار تفکیکی چیست؟

مدل کسب و کار تفکیکی چیست؟ - گروه برندسازی، تبلیغات،بازاریابی و توسعه کسب و کار برش

با توجه به گسترش تکنولوژی و همچنین افزایش بنگاه های تجاری، وضعیت نیاز و خواسته های مردم و مشتریان روز به روز در حال تغییر است.

امروزه مشتریان آگاهی کافی و لازم را نسبت به تجارت و نیازهای خود پیدا کرده و روزانه در جستجوی انتخاب برند ها و شرکت های جدیدتری هستند که بتوانند خواسته های آن ها را به درستی تامین کنند. یکی از دلایل بوجود آمدن آگاهی مردم از تجارت، گستردگی اطلاعات و یا به اصطلاح بنده " ایجاد دهکده جهانی " است. 

اخبار و اطلاعات به سرعت از هر جای دنیا دست به دست شده و به راحتی در قاره ها با حداقل ترین زمان ممکن در حال گردش است.

 


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

لطفا مطلب زیر را نیز مطالعه کنید :

بازاریابی در دستان جامعه شناسی!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

با در نظر گرفتن رشد روز افزون ارتباطات و آگاهی، دیگر روش های سنتی برای اداره ها شرکت ها و موسسات کارآمد نمی باشد و می بایست هر شرکت با توجه به پتانسیل خود و با در نظر گرفتن بازار هدف، "مدل  کسب و کار " خود را تغییر دهد. 

همانطور که در مباحث قبلی نیز اشاره داشتم، برای اینکه بتوانیم فروش موفق داشته  باشیم وتجارت خود را پویا کنیم، نیازمند آن هستیم که در ابتدا " جامعه شناس" خوبی باشیم تا بتوانیم به درستی مخاطب خود را آنالیز کرده و در نهایت "مدل کسب و کار "خود را موفق طراحی کنیم.

یکی از مدل های کسب و کار، مفهوم شرکت " تفکیک شده " و یا مدل کسب و کار تفکیکی است .

در ادامه با من، فراز گلستانه، مشاور برند و توسعه کسب و کار همراه باشید تا مدل کسب و کار تفکیکی را بهتر بشناسیم.

 مفهوم مدل کسب و کار تفکیکی چیست؟

 مفهوم مدل کسب و کار تفکیکی چیست؟ - گروه برندسازی، تبلیغات،بازاریابی و توسعه کسب و کار برش

مفهوم شرکت "تفکیک شده " یا مدل کسب کار تفکیکی بر اساس این دیدگاه است که کسب و کارها به سه دسته کاملا متفاوت تقسیم می گردند :

کسب و کارهای ارتباط با مشتری

کسب و کارهای نوآوری محصول

کسب و کارهای زیر ساختی

هر کدام از این کسب و کارها مدل و الزامات اقتصادی ، رقابتی و فرهنگی مجزای خود را دارند. این امکان وجود دارد که هر سه نوع این کسب و کارها با هم در یک شرکت وجود داشته باشند، اما به منظور اجتناب از تعارضات یا تاثیرات متقابل نامطلوب، حالت ایده آل این است که به موسساتی مستقل از یکدیگر "تفکیک" شوند.

در اینجا لازم میدانم توضیحی کوتاه در رابطه هر سه مدل کسب و کار تفکیکی ارائه دهم:

کسب و کارهای ارتباط با مشتری:

هدف از این مدل جذب و ارتباط مستحکم با مشتری می باشد. در این مدل دانش روابط عمومی و مدیریت ارتباط با مشتری نقش پررنگ و کلیدی دارد. 

کسب و کارهای نوآوری محصول:

همانطور که از اسم این مدل مشخص است این مدل مبتنی بر خلاقیت و آگاهی کافی از نیازها و خواسته های انسانی است که وظیفه توسعه محصولات و ارائه خدمات جدید و جذاب را بعهده دارد. دانش "تحقیقات بازار" و حضور افراد خلاق در این مدل ضرورت بسیار زیادی دارد.

کسب و کارهای زیر ساختی:

وظیه این مدل، ایجاد زیر ساخت مناسب برای پیاده سازی انواع خدمات و انجام وظایف متعدد و تکراری در حجم بالا می باشد. این مدل ارتباط مستقیم با تکنولوژی داشته و نیازمند دانش بالای سخت افزاری و نرم افزاری است

.

برای شفاف شدن این مطلب، توجه شما را به جدول زیر که به صورت تفکیکی مزایا و قابلیت های سه مدل کسب و کار را نشان می دهد، جلب می کنم :

مزایا و قابلیت های سه مدل کسب و کار - گروه برندسازی، تبلیغات،بازاریابی و توسعه کسب و کار برش

در انتها توجه به این نکته حائز اهمیت است که هر بخش نیازمند توجه و تمرکز مستقیم به حوزه فعالیت خود است، متناسب با حوزه فعالیت مدل کسب و کار هر مدل، نیازمند افرادی است که در آن زمینه مهارت و دانش کافی را داشته باشند و با عشق و علاقه در آن حوزه فعالیت کنند. با در نظر گرفتن تیپ های شخصیتی انسانی و تخصصی شدن تجارت در دنیای امروز، دیگر یک فرد،  یک شرکت یا یک موسسه نمی تواند در تمام حوزه های تجاری کارایی لازم را داشته باشد. و هر مجموعه نیازمند بخش های متعددی است که ضمن فعالیتی تفکیکی،  برآیند فعالیت آن ها ، تجارت را به جلو هدایت کند.

مجموعه برش با بهره گیری از دانش روز دنیا و برخورداری از پرسنلی مجرب در دستیابی به سیستمی پویا و قابل اندازه گیری در خدمت کسب و کار شما عزیزان می باشد.

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان به بخش مشاوره سایت برش رفته و فرم مربوطه را تکمیل کنید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

 

 

 

 

برش () فراز گلستانه () بازاریابی () تبلیغات () کسب و کار () فروش () توسعه بازار () برندسازی () مدل کسب و کار () مدل کسب و کار تفکیکی () مشاور برند () مشاوره () مشتری ()
t.aminian شنبه 3 اسفند - 11:47:00
0
sfs
پاسخ
نظر جدید
0%